Lapkričio 26 d., antradienį, 18 val. M. K. Čiurlionio namuose pianistė Guoda Gedvilaitė klausytojus ves vienu iš svarbiausių M. K. Čiurlionio profesinio kelio etapų – atliks muzikinę programą „Čiurlionis Leipcige“.
19 amžius – Leipcigo aukso amžius. Tai buvo nuostabūs laikai, kai Gewandhauso koncertinėje salėje orkestrui dirigavo F. Mendelssohnas, vėliau C. Reinecke, o solistais buvo tokie pianistai kaip, Clara Schumann, Ferencas Lisztas ir dar labai jaunas Carlas Reinecke.
M. K. Čiurlionio muzikinė kūryba skirstoma į ankstyvąją (1896–1903) ir vėlyvąją (1904–1910). Ankstyvasis periodas susijęs su studijų laikotarpiu Varšuvoje (1894–1899) ir Leipcige (1901–1902). Tai kompozitoriaus stiliaus formavimo ir kompozicinės technikos įvaldymo laikotarpis. To meto kūriniai ryškiai atspindi kompozitoriaus susižavėjimą Chopinu.
Leipcigas – nauja pakopa M. K. Čiurlionio profesinio tobulėjimo kelyje. Šiame mieste Čiurlionis turėjo galimybę susipažinti su kur kas įvairesniu muzikiniu gyvenimu, nei Varšuvoje, pajausti naujausias muzikos tendencijas, studijuoti to meto šiuolaikines partitūras Peterso leidyklos bibliotekoje. Leipcigo karališkojoje konservatorijoje M. K. Čiurlionis studijavo Carl Reinecke kompozicijos klasėse.
Leipcige, vienerius metus studijuojantis Čiurlionis – vienas paskutiniųjų Reinecke mokinių. Drovus, bet ambicingas provincijos jaunuolis, kuriam tik 26-eri, pateko pas akademizmo banginį, kuriam jau 77-eri. Čiurlionis suprato, kad jo ir profesoriaus pažiūros be galo skyrėsi:
„Kompozicijos profesorius Reinecke, tylus, švelnus senelis yra geras kompozitorius. Gražiai sutariame ir esame vienas kitu patenkinti. Kartais, tiesa, pasitaiko ir mažų nesusipratimų. Jis mėgsta muziką giedrą, švelnią ir be jokių disonansų.“
„Juk tamsta dar jaunas, – sakė, – o jau komponuoji tokius niūrius dalykus“. Išduotoje Lehrerzeugnis pažymoje C. Reinecke rašė, kad Čiurlionis buvo stropus studentas ir puikiai įvaldė komponavimo techniką, tačiau kol kas tapo pernelyg pilkomis spalvomis, kiek per daug mėgaudamasis disonansais: kartu profesorius jam linki daug šviežumo ir jaunatviškumo.
GUODA GEDVILAITĖ-GOEHLE viena ryškiausių lietuvių pianisčių aktyviai koncertuojanti Lietuvos ir daugelio užsienio šalių scenose. Jos scenos partneriai yra ne tik žymūs orkestrai ir klasikinės muzikos atlikėjai, bet ir aktoriai, šokėjai ar džiazo muzikantai. Ne vieną premiją tarptautiniuose konkursuose pelniusi pianistė su džiaugsmu ir energija taip pat užsiima ir pedagoginiu darbu. Ji dėsto Frankfurto prie Maino Aukštojoje muzikos ir vaizduojamųjų menų mokykloje, veda tarptautinius meistriškumo kursus Lietuvoje ir Vokietijoje, savo iniciatyva sėkmingai įgyvendina daugelį muzikinių projektų.
Savo nesibaigiančiomis meninėmis idėjomis pianistė šiuo metu įkvepia net du tarptautinius klasikinės muzikos festivalius: nuo 2024 m. perėmusi festivalio „Druskininkų vasara su M.K. Čiurlioniu“ meno vadovės vairą ir 2023 m. pačios įkurtą Vilniaus Rotušės Muzikos Festivalį „Žaižaruojančių Žiežirbų Žaismas“. Už reikšmingą, aktyvią ir kūrybingą veiklą Guodai Gedvilaitei 2022 metais buvo skirtas Druskininkų miesto garbingiausias kultūros srityje apdovanojimas – Kultūros Puoselėtojos Premija.
Lauksime jūsų muzikinėje kelionėje antradienį – įėjimas atviras!